Különleges csomagolás, exkluzív élmény! Minden rendelést díszdobozban küldünk. Vásárolok

Kosár

0

A kosár üres

Tovább vásárolok
bezár

Szavatosság, jótállás

Szavatosság, jótállás

Szavatosság

1. Kellékszavatosság

    A Szolgáltató a webáruházban elérhető és megrendelhető termékekről, azok tulajdonságairól folyamatos és megfelelő tájékoztatást nyújt. A termékeknek alkalmasnak kell lenniük azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú termékeket rendszerint használnak, rendelkezniük kell azzal a minőséggel, amely azonos fajtájú termékeknél szokásos, és amelyet a Vásárló elvárhat, valamint rendelkezniük kell a Szolgáltató által adott, a webáruházban hozzáférhetővé tett leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    A Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét, hogy webáruházban forgalmazott parfümök vásárlása során legyenek tekintettel arra is, hogy ezen termékek használata során tapasztalt jellemzőit több olyan körülmény (bőr PH értéke, stressz, korábbi étkezési szokások megváltoztatása, időjárás) befolyásolhatja melyre a Szolgáltatónak nincs ráhatása, és amely nem jelenti, hogy az adott termék ne lenne megfelelő minőségű, vagy ne lenne alkalmas azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú termékeket rendszerint használnak.

    A Szolgáltató kifejezetten szavatolja, hogy a webáruházban elérhető termékek minden esetben eredeti termékek. Amennyiben a Vásárló  által megrendelt termék eredetisége kapcsán kétség merül fel, úgy a Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárló által részére visszajuttatott termék eredetiségvizsgálatát a lehető legrövidebb időn, de legfeljebb harminc (30) napon belül elvégzi. Amennyiben az eredetiségvizsgálat eredménye alapján megállapítható, hogy az érintett termék nem eredeti, úgy a Szolgáltató díjmentesen cserét biztosít a Vásárló részére.

    A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

     

    Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

    Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    A Vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Vásárló a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

     

    Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

    Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

     

    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

     

    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

     2. Termékszavatosság

      Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

      Termék hibája esetén a Vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

       

      Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

      Termékszavatossági igényként a Vásárló a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

       

      Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

      Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

       

      Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

       

      A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

       

      Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

      Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

       

      Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

      Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

       

      A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

      A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

      – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

      – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

      – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

      Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. A Vásárló termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

       

      A Vásárló kellék- és termékszavatossági igényét e-mailben vagy levélben érvényesítheti a Szolgáltatónak a „Kapcsolat” pontban feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségein. A „Kapcsolat” pontban Vásárló megtalálja a megfelelő információkat, Szolgáltató munkatársa elmondja a teendőket. A reklamáció folyamatáról és eredményéről Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. A reklamációhoz szükséges, hogy azt Vásárló írásban is megtegye. Le kell írnia a hibát, valamint fel kell tudnia mutatni a számlát.

       3. Jótállás

      Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely kötelező jótállás alá tartozna.